NGOMONG-NGOMONG PASAL SUNGELANG

Dec 14, 2008

PANGKOR OH PANGKOR

Hujung minggu ni aku dan keluarga berjalan lagi....

Bukan pasal banyak duit.. tapi Alhamdulillah, Allah beri rezeki lebih...

Program Hari Keluarga Staff aku PKG Daerah Sabak Bernam ke Pulau Pangkor. 13 dan 14 Disember 2008

Menginap di Pangkor Indah Beach Resort..

Kawan aku kata tempat tu baguih.... MAKANANNYA SEDAP... n layanan first class.

Begitule kate promoternye kawan kita yang berasal dari parit 4 sg beso.

13.Dis.08 gerak dari sabak jam 8.45 pagi n sapai Lumut jam 10.00 pagi.

Tunggu "runner" resort yang uruskan tiket feri jam 11.00 baru muncul ( sebagai yg dijanjikan)

Maka aku dgn anak buah bersama bala tentera masing-masing , lebih kurang 60 biji kepala (kecik beso) pun naik le feri "kedekut". Kata kawan aku kenapa digelo kedekut, sebab bila duduk dalam feri tak nampak pemandangan luar.
Nak tengok kena berdiri. he he he macam "peghak" aje.

Alhamdulillah, kami sampe jugek kat resort yang ditempah. Makan tengahari dah sedia. Kami menginap secara pakej 2 hari 1 malam rm85.00 satu kepala dewasa n rm45.20 tuk kanak-kanak 4-12 tahun. Baby tak payah bayo sebab dia orang masih nenen lagi.

Wauuu... kari ikan segar. Aku join last sekali n dapat seketul kepada ikan . Mak ai memang "kau" sebab perut lapar.

Pas tu aku n setiausaha n bendahari "settlekan" bayaran. Memang dia layanan baguih. "Runner" kate apa-apa hal kontek saya ye bang. OK kate kami. Kami pun diberi kunci bilik. Satu keluarga = 1 resort. semua ade 13 famili di resort n 1 famili kat hotel.( sbb dia nak balik ke darat petang tu juge ade hal keluarga). Sempat gak aku cit cat ngan salah seorang kat kaunter tu. Sapa tuan punya Resort ni, aku tanye. Dia kate Bapak dia punya. Dulu bapanye nelayan biasa kat pekan pankor tu. Dia ubah haluan buat rumah tumpangan kat sini sebab anak-anaknye rame yang pompuan. ( tak boleh dreba bot ). Pastu buat pinjaman dan besokan resort sampe macam ni.

Wau tahniah le sebab kat pangkor ni ade juge orang kita Melayu yang berwawasan.

Jam 3.00 kami turun ke tepi pantai, ade sukaneka. Air pasang besar. Pantai lebar dan jadi sempit. apa lagi anak-anak depa pun terjun le sambil kami buat sukaneka. Famili yg ade anak kcik-kecik tu kena bergilir le . yang rame kaum bapa yg terjun bawa anak-anak. Gitu gini ade juge yg sampe gelap kat pantai. Sampe sorang tu dapat gelaran "hantu laut"

Kami kira-kira dengan mata terbeliak dan terkatup, ade rame beno orang melayu kat Teluk Nipah ni. Sameada yang kekal atau yang mendatang. Tapi sayang tak kedengaran suara azan. (TAK ADE SURAU) tk orang awam. Tapi malm2 bunyi muzik KIRAOKEY punyale menyumbat telinga. Kasian kan ye....

Jam 8.00 mlm kami "dinner" pas tu buat le lawak-lawak sikit n penyampaian hadiah sukaneka n cenderamata. Rezekei Allah kasi malam tu, hujan turun selebat-lebatnye. Ingatkan lepas program nak g ngeteh, tapi terpaksa di kensel. Oleh kerana kepenatan perjalanan n mandi laut, maka malam tu masing-masing "membajak" dengan amannye.

Aduhhhhh dah tak larat le mate ni... kita sambung esok ye.....

ade cerita lebih menarik lagi..... stay tune